Showing posts with label niece. Show all posts
Showing posts with label niece. Show all posts

Monday, 2 April 2012

Post # 16 2012- Babysitting my niece and my piggy bank :)

Helloo peeps!!..

Yes it is April already...wow how time flies oh kan...so ada yg kena "April fool" kah yesterday?? ngeh ngeh.

Kemarin saya bermalas-malasan di rumah saja sambil jadi babysitter to my niece. bagi chance mami and dadi dia pi berdating hihihi. Haizz nasib baik ni budak kecik senang mau jaga ohhh..pasang ja tu kartun "upin & ipin" nah kuai-kuai sudah dia.

Ini budak kecik ahhh..suka makan tu cheesedale...balik2 saya panggil dia mana kena layan lagi...sibuk sudah sama tu fav food dia.


Then petang tu...saya buat project kecil-kecilan...merompak tabung saya sendiri...sebab teda suda duit bikin beli beras...wakakakaka...inda bah...penuh sudah so mau pi simpan di bank. Lepas ni mau beli tabung baru lagi..best juga ni menabung...sikit2 lama-lama jadi bukit orang bilang.

Ini dia tabung yg saya beli di kaison..rm3.50 ja.....terpaksa mau buka mcm tu ikan sardin hahaha

Bukan setakat duit siling ja...kalo ada duit lebih ...duit kertas pun sumbat ja...

Tadaaa hasil dari menabung selama setahun....heppppp...ada tangan toyol yg cumil...mau merompak duit saya...wakakaka

So after this..i was thinking..selain dari menabung duit siling...saya mau invest at least RM10 every month..into my piggy bank.. Tapi simpanan tetap setiap bulan di buku "Ting" harus menjadi kewajipan juga utk kegunaan dimasa hari tua tu T______T.

Last but not least...saya mau kasi show off dulu coupons Zumba saya...


So far saya ikut dua kelas yg berlainan....meaning to say...almost everyday lah saya pigi berZumba...kecuali sunday (hari bermalasan)...haizzz..jaga lah kalo tdk slim selepas ni...just kidding!! hahahaha.



Wednesday, 10 August 2011

Luahan hati dari my "Fruit Child"


Heyyoooo nama saya "Kissey"..hari ini sa mau menyibuk di blog aunty Flo saya..sebab dia sekarang ni sedang dilanda angin malas lagi..;-P Lihat lah senyuman ikhlas dari saya untuk pembaca setia aunty Flo.(mata tertutup tu sebab saya ni camera shyyyy) lalalala.

Ok sebenarnya cerita ni basi suda...setiap kali saya suruh aunty Flo update, ada saja "trick kampung" dia..sampai saya pun give up suda..hmmmmm cerita ini mengisahkan birthday aunty Gee iaitu aunty saya yg no 3 adik kepada mommy dan aunty flo..erkkk kamu faham juga bah kan. Ini pun last minute baru saya tau itu pun bila sa tengok mommy busy membakar kek. Daddy pula sibuk memasak utk hidangan ringan kami nanti.

Ok sekarang mari kita lihat kek siapa yg lebih cantik dan sedap?? yang mommy buat atau yg aunty Gee beli dari kedai?..ok lah mommy punya kek kalah cantik tapi dia tetap menang sebab kek mommy lagiii sedappppp dari kek yg aunty Gee beli..jangan marah aunty! hehehehe

Sementara dorang sibuk di dapur....saya diberi tugas untuk menjaga kek2 di luar...wow sa paling suka dengan tugas itu...tengok dari wajah comel saya....memang dah tau bah kan..yes yes!!!

Masa tu saya sangat curious dengan buah2 merah yg menghiasi kek aunty Gee...eleh..ambil sebijik bukannya dorang tahu kan...hehehehe..dengan tdk membuang masa saya terus "ngappp" sebijik ....uwekkkk manisnyaaa...

Percubaan kedua mau pula merasa kek aunty Gee..tapi belum sempat tiba2 aunty Gee keluar dari dapur...sa pun buat muka selamba dengan senyuman yang paling manis...oppssss buah ceri masi di tangan..tdk sempat mau kasi tapuk..nahhhh kantoiiii 


Aunty Gee Geram so dia palit kan cream kek di hidung saya..heeeee jahat!


Saya pun cuba mengambil hati aunty Gee dengan menyuapkan dia kek...akhirnya berjaya sebab tengok saja muka happy dia tu. ini jarang sekali berlaku sebab selalunya saya yg kena suap..sekarang ni terbalik pula..siapa pula budak kecil sekarang niiiiii...;-(

Sebelum saya merajuk mommy cepat2 datang pujuk sambil menyuapkan kek utk saya pula...hehehe mengena juga "trick kampung" saya..korang mesti tertanya2 kan napa teda gambar aunty flo dalam ni cerita..ishhh bukan kamu inda tau kan..dia tu memang suka buat kerja di  sebalik tabir saja... hohohoho


tengkiu aunty2 and uncle2 sebab suda baca coretan saya.....dnt worry kalo aunty Flo malas lagi...biar saya saja yang merepek disini..lalalalala


ok babai....muahhhhhhhh